Account Manager till ACM i sydvästra Sverige

Oddwork Sweden AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Malmö, Lund, Eslöv, Helsingborg, Kristianstad eller i hela Sverige

.

På ACM marknadsför vi mineraler, kemikalier och filterutrustning till industrier i Norden. Våra lösningar är skräddarsydda - vi tror på det lilla företagets möjligheter att hitta flexibla lösningar för optimal kundnytta. Med tillgänglighet, kompetens och engagemang som ledord utvecklar vi partnerskap där kunden alltid står i centrum. Den 1 december firar ACM 10 år och resan fortsätter! Tillsammans med Oddwork är vi nu på jakt efter en självständig och driven Account Manager med teknisk skärpa! Är det du?

Om tjänsten som Account Manager
Som Account Manager är din uppgift värdeskapande och långsiktig försäljning med sydvästra Sverige som din bas. Tillsammans med en engagerad kollega kommer du att ansvara för ett distrikt som sträcker sig från Gävle och söderut, i nuläget även med några affärer i Danmark! På ACM är målet att vara det lokala säljbolaget för våra leverantörer - här skapas ett mervärde sett till både logistiken och leveranserna varje dag. I rollen som Account Manager kommer du direkt att få ta an befintliga kunder men även bearbeta nya, potentiella kunder. Du ansvarar med andra ord för hela försäljningsprocessen: från prospektering, mötesbokning, kundmöte och offerthantering till uppföljning av samarbeten och marknadsaktiviteter.

Detta är en tjänst där du erbjuds en både varierande, utmanande och flexibel vardag, där du får göra spännande kundbesök inom svensk industri som varierar i både storlek och bransch. Produkterna används främst inom färg-, lim-, plast-, gummi- och byggindustrin och ACM arbetar successivt med att bygga upp en portfölj av kompletterande produkter i framkant.

Vi söker dig som...
• har ett brinnande intresse för teknik och försäljning! När det monteras IKEA möbler är du den sista i sällskapet som tappar tålamodet och du behöver ärligt talat sällan kika på anvisningarna. Utöver ditt intresse för teknik är du även en skarp problemlösare och bidrar med nya, nyanserande infallsvinklar med kreativitet, mod och uthållighet. Frågar man dina tidigare kollegor skulle de beskriva dig som en person med hög social kompetens - en som är naturligt nyfiken och vars kunskaper avspeglas i ett tryggt och förtroendeingivande intryck. Vi söker dig som ser det som en härlig utmaning att utveckla ACM:s försäljningsverksamhet ytterligare!

För rollen som Account Manager på ACM ser vi att du har tidigare erfarenhet av teknisk försäljning mot industri eller i en teknisk roll i någon av de branscher som vi levererar till. Vidare är det meriterande om du har en utbildning inom kemiteknik, maskinteknik eller motsvarande. Utöver att du är affärsmässig och lyhörd, kommunicerar du flytande på såväl svenska som engelska. I tjänsten som Account Manager på ACM kommer du att ha 30-50 övernattningar per år, vilket innebär att körkort är ett krav. Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos ACM.

Vad ACM erbjuder dig
Som en del av ett erfaret försäljningsteam har du som Account Manager friheten att planera dina dagar och utveckla tjänsten efter egna idéer och initiativ. Detta är en liten organisation där du som medarbetare har en stor möjlighet att påverka - alltifrån leverantörer till kundsegment och arbetssätt. Kontoret hittas på Hulda Lindgrens gata 8 i Göteborg där du får din plats, men beroende på din bostadsort kan hemmakontor vara ett alternativ. Du har en god grundlön och möjlighet till bonus utifrån företagets resultat som helhet. Givetvis ingår tjänstebil och 6 veckor semester till dina förmåner! Är det du som blir en del av ACM:s kompetenta och sammansvetsade team?

Vill du veta mer om ACM? Läs mer här!

START: Omgående
PLATS: Sydvästra Sverige
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonus utifrån verksamhetens resultat
KONTAKT: Talent Manager Amy Disley, amy@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2017-12-14

Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig.

Hire personality. Train skill. And be awesome at your employer branding. Vi tror att världen blir en bättre plats om människor får göra det de verkligen brinner för. Oddwork finns här för att göra det möjligt! Som rekryterings- och employer brandingbolag matchar Oddwork talanger med nästa karriäräventyr samtidigt som vi hjälper företag att skapa starkare företagskulturer och kommunicera de äventyr och möjligheter som finns inom just deras världar. Vi vet att det är när rätt talang och rätt företag träffas som magi får möjlighet att skapas! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här, eller ta det av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame, som finns för gratis nedladdning i App Store och Google Play!

Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-14

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Jobbnummer
3803021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: