Account Manager/säljare

Sodexho / Säljledarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljledarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sodexho i Stockholm, Solna, Upplands-Bro, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Sodexho AB är ett av Sveriges ledande serviceföretag med över 7 000 medarbetare och en omsättning på 3 miljarder kronor. Vi finns representerade över hela landet på egna kontor och genom drygt
2 000 kundkontrakt.

Sodexho erbjuder kunder inom näringsliv och offentliga verksamheter supporttjänster anpassade till de behov som finns inom måltids- och städservice, vaktmästeri, växel och reception, konferens
och evenemang, fastighetstjänster och andra supporttjänster. Med oss som servicepartner samordnas tjänsterna på ett kostnadseffektivt och smidigt sätt.

För mer information besök gärna vår hemsida www.sodexho.se

Arbetsuppgifter/Ansvarsområde
Du kommer att vara strategiskt och operativt ansvarig för försäljning av FM och städtjänster inom offentlig sektor. Du måste sätta tillväxt i fokus samt ansvara för upphandlingar inom den
offentliga sektorn då du blir samordnare för en mindre grupp av säljare. Din roll blir att utveckla nya och befintliga kunder samt att genomföra komplicerade upphandlingar inom facilities
management.
Kvalifikationer/Krav
För att lyckas i detta arbete tror vi att du har erfarenhet av att göra affärer inom offentlig sektor. Du arbetar aktivt inom ramverket för LOU med att utveckla affären med befintliga och nya
kunder inom den offentliga sektorn. Account Manager rollen i vårt bolag handlar mycket om affärsutveckling och att metodiskt och målmedvetet tränga djupare in i våra kunders organisation för
att utveckla och bredda våra affärer. Du ska tidigare ha arbetat med förhandling samt upphandling, gärna kunskap om LOU. Du har lätt att skapa relationer, är ansvarsfull samt trivs med att
förhandla och göra långsiktiga bra affärer. Vidare är du en person som känner dig bekväm att presentera våra tjänster inför grupp. Vi förväntar oss att du är driven, har ett gott öga
för detaljer.  Du har en akademisk utbildning och goda kunskaper i företagsekonomi och affärsmannaskap. I arbetet har vi stort fokus på avtalstexter och kalkylering  och du behärskar både
svenska och engelska i tal och skrift samt har goda kunskaper i office-paketet.

Publiceringsdatum
2008-02-01

Dina egenskaper
Som person är du mål- och resultatinriktad, har ett strategiskt tänkande, affärsmässig i din framtoning. Du har strukturerat arbetssätt. Naturligtvis visar du delaktighet i affärsområdets
övriga affärer och visar hög affärsmässighet. Du bör vara lyhörd och tydlig, ha förmåga att se helheten samt god kommunikations- och samarbetsförmåga. Intresse för juridik och ekonomi är
en fördel.

Kontaktuppgifter/Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Assessio. Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att ringa Per Sundqvist, tfn 08-775 09 95. Vi gör intervjuer fortlöpande. 

Din intresseanmälan lägger du in via www.assessio.se/rekryteringsenast den 13 februari.
Vi har tyvärr inte möjligheten att ta emot ansökningar via mejl.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-13

Företag
Sodexho
Västberga Allé 36 A
11794 Stockholm

Jobbnummer
117569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sodexho

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sodexho: