Account Manager / B2b / Saas Till Medhelp

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2020-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager / B2b / Saas Till Medhelp" (publicerad 2020-12-17) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2020-11-10

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MedHelp.

Om företaget
SaaS-marknaden är glödhet och allt fler företag spås öka sina investeringar i molntjänster. MedHelp Care erbjuder en marknadsledande SaaS-lösning för smidig sjukfrånvarohantering. Deras kunder är drygt 500 företag och organisationer i Sverige, i olika storlek och med totalt nära 200 000 medarbetare anslutna till deras tjänst. I takt med att företag ser värdet av effektiva molnbaserade lösningar ökar nu efterfrågan på SaaS-lösningar kraftigt. MedHelp befinner sig därför på en tillväxtresa och behöver fler nytänkande och drivna personer i teamet.

Brinner du för att vara med och bidra till friskare medarbetare och välmående företag? Då är MedHelp en plats för dig. Där kan du vara med och påverka, utmana och utvecklas, och göra skillnad för våra kunder genom att hjälpa dem minska sjukfrånvaron och nå hållbara resultat. Hos MedHelp får du vara med och forma deras väg framåt. MedHelp har en öppen, positiv och teamorienterad kultur, där varje medarbetares är en viktig del av deras framtid.

MedHelp Care är en del av MedHelp Group, med över 20 års erfarenhet av innovativa digitala lösningar i kombination med bred medicinsk kompetens. Totalt är de cirka 300 medarbetare och omsätter cirka 240 MSEK. Deras ljusa kontor ligger vid Liljeholmskajen i Stockholm, med vacker sjöutsikt.

Läs mer om dem på www.medhelp.se.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager får du en nyckelposition i MedHelps fortsatta utveckling och satsning för att öka antalet kunder. Du arbetar mot kunder i hela landet och utgår från Stockholmskontoret i Liljeholmen.

Du arbetar med försäljning mot nya kunder inom offentlig och privat sektor. Fokus i denna tjänst ligger på att hålla en hög aktivitet, bearbeta och dra in nya kunder. Du får även till viss del ta del av leads från marknadsavdelningen. Du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering, bokning och genomförande av möten till att skriva offerter och vinna avtal. Slutligen arbetar du aktivt med att följa upp och bevaka avtalsförlängningar hos dina befintliga kunder.

Du arbetar i ett nationellt team om fyra personer i liknande roller samt i ett nära samarbete med Affärsområdeschef, Customer Success Managers, Produktspecialist och kundtjänst. Beroende på vem du är finns stora utvecklingsmöjligheter och du utgår från kontoret i Stockholm, tjänstebil ingår

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning. Meriterande med försäljning av IT-lösningar med fokus på nykundsbearbetning.
• Dokumenterad erfarenhet av att förhandla och stänga affärer
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med SaaS-/webblösningar
• Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel samt en vana av att lära sig nya system.
• Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• B-körkort är ett krav och tjänstebil ingår

För rollen som kundansvarig är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi tror att du som söker är en person som drivs av att hitta nya kunder och affärer. Detta innebär att du självständigt driver ditt arbete framåt och har en förmåga att komma med nya innovativa förslag på hur detta kan göras. Vidare trivs du med att ha breda kontaktytor och är flexibel nog att kunna hantera beställare i olika branscher, med olika ansvarsområden. Slutligen arbetar du strukturerat och är van vid att arbeta mot uppsatta mål.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: B2B, säljare, account manager, offentlig sektor, privat sektor, sälj, stockholm, heltid, SaaS, internetlösning, affärer, affärsintresse, b-körkort

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5439128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: