AcadeMedias IT-avdelning söker en serviceinriktad supportmedarbe

AcadeMedia / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AcadeMedia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Med ca 14000 medarbetare är AcadeMedia en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.

AcadeMedias IT-avdelning söker en serviceinriktad supportmedarbetare

Rollen
Som medarbetare inom vår IT-support arbetar du på en servicedesk med vad vi kallar first line support. Du jobbar med olika typer av incidenter och beställningar via telefon, chattfunktion och ett ärendehanteringssystem. Samtidigt arbetar du med vidareutveckling av våra selfservicefunktioner, dokumentation och är delaktig i andra förbättringsaktiviteter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ge de anställda inom AcadeMedia support och stöd vid felanmälan och beställningar av t.ex. dator, skrivare, nätverk och telefoni
• Bidra till förbättringar och effektiviseringar inom de olika kanalerna som leder till IT-support - som t.ex. vårt ärendehanteringssystem, telefonsupport och chattfunktion.
• Delta i förebyggande arbete och selfservice för våra användare

Om dig
Du brinner för service och har samtidigt ett stort intresse för den digitala utvecklingen och dess möjligheter. Du har en problemlösande analysförmåga. Du är serviceinriktad, initiativtagande och stabil. Du tänker nytt och kan se vad som krävs för att skapa resultat och nå mål. Du har mycket god samarbetsförmåga, kombinerat med egen drivkraft och vilja att komma framåt. Det viktiga är inte vad du kan utan vad du kan lära dig.

Publiceringsdatum
2016-12-21

Kvalifikationer
Du har minst en gymnasial utbildning och det är bonus om det är med IT-inriktning. För övrigt krävs inga formella meriter för tjänsten men det är en fördel om du har jobbat med service generellt och på servicedesk med liknade frågor mer specifikt. Erfarenhet från någon form av kundtjänst är meriterande. Vi kommer framförallt att värdesätta att du har ett intresse för datorer och IT samt en stark vilja av att lära dig mer om området.

Välkommen med din ansökan nedan
Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten kontakta Chef för vår IT Support Carina Gustafsson per telefon 076-8541044 alternativt per mail på carina.gustafsson@academedia.se. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt och senast 2017-01-13. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia

Adress
AcadeMedia
Box 213
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 213

Jobbnummer
3227327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AcadeMedia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AcadeMedia: