3st handläggare myndighetsärenden Serviceenheten

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Allmänt
Målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för polisen är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Förutom att minska brottsligheten och öka tryggheten ska också service erbjudas inom ett antal områden. Serviceärenden kan vara anmälningsmottagning, hantering av passansökningar, hittegods, ansökan om vapentillstånd, tillstånd att demonstrera men även utskrift av inspelade förhör och utredningsuppgifter. Service handlar också om att biträda andra myndigheter. Våra servicemottagare skall vara nöjda med vår tillgänglighet, vårt bemötande och våra handläggningstider.

Verksamheten i polisområde Södra Gävleborg leds av polisområdeschefen. Chefen för polisområdet planerar och följer upp verksamheten genom en taktisk ledningsgrupp som arbetar med planlagt brottsförebyggande arbete, händelsestyrd brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service.

Den 1 september 2012 bildades Serviceenheter i de tre polisområdena Södra, Mellersta och Norra Gävleborg, vilka leds av en enhetschef i respektive område. Vid de nya enheterna hanteras receptionsverksamhet samt administrativt stöd till den brottsförebyggande verksamheten och utredningsverksamheten.

Myndigheten arbetar idag aktivt för att år 2013 bli nominerad till utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet. Som ett led i att nå detta arbetar myndigheten med en särskild metod för att öka delaktigheten hos medarbetare i myndighetens utvecklingsarbete.

Funktionsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:
• arbete i reception med handläggning av pass- hittegods- delgivnings- och tillståndsärenden
• anmälningsmottagning
• vid behov hantera utskrifter av inspelade förhör

Din bakgrund - kunskapskrav
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god datavana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska

Meriterande är
• ytterligare språkkunskaper
• erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning

Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
Du ska
• vara ansvarstagande, serviceinriktad och kvalitetsmedveten
• vara strukturerad och noggrann
• kunna arbeta självständigt, med hög kvalité även under tidspress
• ha god förmåga att samarbeta och samverka
• kunna hantera stressiga situationer
• ha god social kompetens, vara kommunikativ och ha hög integritet
• vara utåtriktad och ha förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer

Du är
• engagerad, effektiv, ansvarstagande, flexibel och serviceinriktad
• kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann

Publiceringsdatum
2012-10-12

Övrig information
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Arbetstid: Dagtid - flextid, viss kvällstjänstgöring

Datum: Enligt överenskommelse

Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer A 713-8023/12 ska ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 26 oktober 2012.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
2 st tillsvidareanst, provanst 6 mån. 1 st vikariat 6 mån med ev möjlighet till tillsvidareanst.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-26
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Ange följande referens när du ansöker: A 713-8023/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Agneta Mosell, Chef Serviceenheten, 114 14, 070-296 07 55

Facklig kontakt
Lena Bogren, OFR/S, 114 14
Lennart Proos, OFR/P, 114 14
Gustav Karlberg, Saco-S, 114 14

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
1364559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: