2nd line- och onsitesupport till myndighet

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Järfälla, Sollentuna, Danderyd, Sundbyberg, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Till ett uppdrag hos en myndighet i Alvik söker vi en serviceinriktad IT-tekniker som i en kombinerad roll kommer att arbeta som både 2nd line tekniker samt VIP-onsite supporttekniker.

Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att gå över till kund.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.


Publiceringsdatum
2022-08-29

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta nära kunder för att lösa mer komplexa ärenden. Detta sker både självständigt och tillsammans i ett team med andra supporttekniker. I rollen ansvarar du för att lösa de problem som kommer till servicedesk via ett ärendehanteringssystem.

Du kommer även att ansvara för att ge förstklassig onsitesupport till kollegorna på huvudkontoret i centrala Stockholm på ett rullande schema. Där kommer du bland annat att hantera VIP-ärenden och därmed lösa kritiska problem där fysisk närvaro krävs. Beredskap ingår i tjänsten.

Din profil och kvalifikationen
För att passa i rollen har du minst två års erfarenhet av slutanvändarsupport och har som ambition att alltid ligga steget före och fånga potentiella problem innan de uppstår. Du ska ha ett stort intresse för teknik och brinna för att hjälpa dina kollegor i verksamheten. För att trivas behöver du ha ett stort supporthjärta och gilla att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel - allt utifrån användarnas behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer. Du är kundorienterad samt affärsmässig och arbetar självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina egna processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag och processförbättringar.

Kvalifikationer
• Goda kunskaper i Active Directory
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
• Erfarenhet av felsökning och support i Microsoftmiljö
• Erfarenhet av dokumentation
• ITIL
• KörkortMeriterande
• Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, databaser etc.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733571793 eller elise.haglund@centric.eu

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1660830566917".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
elise.haglund@centric.eu
0733571793

Jobbnummer
6927244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: