2nd line supporttekniker till Telia

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Växjö
2023-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line supporttekniker till Telia" (publicerad 2023-04-17) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Växjö, Alvesta, Ljungby, Älmhult, Värnamo eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-03-30

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia.

Om företaget
Telia Company AB är den nya generationens telekomföretag. Deras cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. De är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om. De har bestämt sig för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare deras kunder.
För denna tjänst tillhör du ett team om fyra personer som arbetar från kontoret i Växjö.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll tillhör du ett team som supporterar Telias avtalskunder specifikt mot EMM/MDM. Du hanterar inkommande ärenden från Telias ärendesystem och har kontakt med IT-personal hos kunderna kopplat till manageringen av företagets mobila enheter. Genom att använda sig av en EMM-lösning får kunden överblick över verksamhetens mobila miljö och möjlighet till en säker hantering av data och applikationer i de anställdas mobila enheter. Din support anpassas utefter kundens önskemål vilket kan vara allt från att vilja ha hjälp med att upprätta policys, uppstartshjälp i form av att du hjälper till att sätta upp regler i enheterna, till full managering där kundens mobilmiljö kontrolleras av Telia. Det kan också vara enklare support vid önskade ändringar. Med hjälp av EMM kan du mer specifikt hjälpa kunden med till exempel radering och lösning av enheter, distribution av profiler och applikationer, stöd för att hantera applikationer och dess data samt kommunikation mellan den mobila enheten och kundens IT-miljö. Utöver att hantera inkommande ärenden i Telias ärendesystem har du även löpande kontakt med kund för att säkerställa en god kundupplevelse.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Erfarenhet av managering av mobila enheter i MDM och EMM
• Erfarenhet av kundservice eller kundsupport är meriterande
• Erfarenhet av systemen Intune och/eller MobileIron är meriterande

För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare är det viktigt att du är noggrann. Som person är du också nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Lisa Pålsson
lisa.palsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7606193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: