2nd line supporttekniker till Steria!

Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line supporttekniker till Steria!" (publicerad 2012-09-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Vår kund levererar IT-baserade företagstjänster som hjälper organisationer i den offentliga och privata sektorn att arbeta effektivare och mer lönsamt. De kombinerar djupgående kunskaper om deras kunders verksamhet med expertis inom IT och outsourcing av affärsprocesser och kan därför ta sig an sina kunders utmaningar och utveckla innovativa lösningar. Företaget sitter vid kungsbron i Stockholm.

Publiceringsdatum
2012-07-06

Arbetsuppgifter
Som 2nd-line tekniker I Sterias Resolution team består arbetsuppgifterna av att lösa tekniska problem/ärenden för deras kunder som är eskalerade från förstalinan, Call Group, och utföra visst proaktivt underhållsarbete i miljön. I rollen ingår det även att utbilda och stödja kollegorna i Call Group. Arbetet innebär stundtals mycket kontakt med företagets kunder samt med 3rd-line vid eskalering. Vissa äreneden onsite ute hos kund kan också förekomma.

Profil
Vi söker dig som är 2nd-line tekniker och som har minst 2 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst, dvs att du tidigare arbetat med support, drift och underhåll av Windows system. Du ska ha goda tekniska kunskaper kring felsökning och problemlösning på nedanstående.

Vi tror att du har goda kunskaper inom:

• Microsoft Server, (2003/2008)
• Active Directory
• GPO
• Citrix
• Exchange 2003/2010, Lotus Notes/Domino
• Nätverkskrivare/Printserver
• VPN
• Windows XP/Win 7
• Terminal Services
• DameWare eller något annat remote-system
• ITIL

Dina personliga egenskaper
• En god kommunikationsförmåga med ett stort kundfokus
• Du sätter stor vikt vid samarbete med dina kollegor
• Ser möjligheter i utmaningar och har en positiv drivkraft att nå mål
• Du är flexibel, och har en god förmåga gällande att prioritera dina arbetsuppgifter
• Du har en välutvecklad analytisk förmåga

Rekryteringen utförs i samarbete med Help at Work, och urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Help at Work är bemannings- och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-06
Ange följande referens när du ansöker: 273
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Kargl, peder.kargl@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1290765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: