2nd line support till Basware AB

BasWare AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line support till Basware AB" (publicerad 2015-09-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BasWare AB i Stockholm

Basware är världsledande leverantör av systemlösningar för (e-)fakturahantering och inköp-till-betalning (P2P) med fler än 1 000 000 användare i över 60 länder. Basware tillhandahåller ett öppet, säkert och globalt ekosystem som kopplar samman mer än 1 900 000 köpare och leverantörer världen över. Lösningarna är byggda för att möta behovet hos både små och mellanstora företag samt globala organisationer och bygger på Baswares mångåriga kunskap och erfarenhet inom finansiella processer för B2B, kombinerat med intelligent molnuppkoppling samt öppna nät. Med Basware kan organisationer dra nytta av mer effektiva processer för inköp, leverantörs- och kundreskontra, få lönande kostnadsbesparingar samt ges en bättre insikt i kassaflödet. Lösningarna är tillgängliga antingen via molntjänster, som licens eller genom outsourcing av olika affärsprocesser. Lösningarna kan integreras med alla typer av ekonomi/ERP-system på marknaden och distribueras i Europa, USA och Asien genom ett omfattande nätverk av lokala kontor och affärspartners. I Sverige har Basware fler än 200 kunder och 180 000 användare.

Basware söker nu en erfaren supporttekniker till vårt svenska supportteam

Som supporttekniker arbetar du tillsammans med fem andra engagerade kollegor i vår svenska 2nd line supportenhet. Du kommer att ingå i ett professionellt team med bra stämning samt med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar ni med teknisk support och problemlösning gentemot Baswares kunder och partners via telefon, e-mail och ärendehanteringssystem. Via remote-anslutningar gör man felsökning och åtgärd i våra kunders miljöer vilket ställer höga krav på noggrannhet och professionalism. För att kunna utföra detta så genomgås interna utbildningsprogram kontinuerligt. Vi har höga krav på SLA (service level agreements) vilket innebär att du skall kunna prioritera ärenden enligt rutiner samt ha kontroll på incidentprocesser för att snabbt kunna eskalera ett ärende vidare till annan instans inom vår globala Service Desk organisation. Då vi löpande utför kundundersökningar, för att mäta vår serviceleverans, innebär det att du måste ha en hög servicekänsla och ansvarstagande så att våra kunder känner sig väl omhändertagna i kontakt med Basware supporten.

Formella krav:
• Eftergymnasial utbildning, meriterande inom IT
• Minimum 2 års tidigare erfarenhet av arbete inom relevant område
• IT infrastruktur-kompetens som Microsoft O/S, server och klientmiljöer
• Databas och SQL-serverkunskaper
• Tidigare arbetslivserfarenhet från företag inom branschen för ekonomisystem eller fakturahantering (meriterande)
• Erfarenhet av e-faktura (meriterande)
• ITIL Foundation (meriterande)
• Oracle databaskunskaper (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska som är vårt koncernspråk

Publiceringsdatum
2015-06-18

Dina personliga egenskaper
Som person är du ansvarsfull, hjälpsam och pålitlig. Du trivs i en roll där du ger service och support till våra kunder, du har en förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Då vi är ett globalt företag förväntas du ha god förståelse för andra kulturer och har lätt för att samarbeta med våra andra team även utanför Sverige. Vi lägger, utöver de formella kraven, stor vikt vid dina personliga egenskaper, värderingar samt drivkraft att utvecklas med oss.

För rätt person finns goda möjligheter till utveckling och karriär inom Basware. Är du beredd på nya spännande utmaningar inom ett globalt ledande företag?

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-26
Ansökan sker genom vår karriarssida: Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Basware AB

Adress
Basware AB
16751 BROMMA

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 141 A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-505 744 00
Faxnummer: 08-50574490
E-postadress: linnea.sandberg@basware.com

Jobbnummer
2357276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BasWare AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BasWare AB: