2nd Line Support Specialist till helhetsleverantör av IT- och dr
Needo / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Needo i Stockholm,
Skellefteå eller i
hela Sverige Är du en driven person som brinner för service och vill ta ditt nästa steg i din karriär inom drift? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!
Företaget?
Företaget som söker deras nästa Support specialist är ett IT bolag som erbjuder IT- och driftlösningar med ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med affärsnytta. De har en bra plattform att stå på i form av Backoffice system såsom ärendehanteringssystem, CMDB, kundportal och dokumentationsplattform?er. De erbjuder sina kunder allt från Molntjänster, Service Desk, applikationsdrift och Backup där de brinner för att leverera sina tjänster med hög kvalité och ett personligt engagemang.
Din roll
Av totalt 45 personer på avdelningen Service Delivery består 2nd Line teamet av 12 personer inklusive en Team manager. ?Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i olika miljöer.
I din roll som 2nd Line Support Specialist kommer du ta emot och hantera 2:a linje ärenden och kontinuerligt skapa, förbättra och uppdatera dokumentation. Företaget brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan dom som leverantörer och kund. ?Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av deras stora kunder och då även vara med i förändringsprojekt hos kund.
I den här rollen får du också chans att hålla i egna interna utbildningar då företaget starkt tror stark på intern kompetensöverföring.
Publiceringsdatum2017-09-05KvalifikationerVi ser att du som person har ett stort eget driv och självständighet. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären?.
Vi ser att du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i cirka 2 år. Du har erfarenhet av små till medelstora kunder och tycker om att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov.
Som person är du;
• Strukturerad och stresstålig.
• Kvalitetsorienterad, analytisk och kreativ?.
• Har goda språkkunskaper i såväl engelska som svenska.
Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.
Övrig informationDå företaget snart flyttar till nytt kontor i Solna får du tillsammans med fantastiska medarbetar en vardag i nya fräscha lokaler. Som 2nd Line Support Specialist får du möjlighet till stor utveckling och blir en viktig del av ett IT bolag som brinner för teknik och kvalité.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Alm
ida@needo.se 0720-071926
FöretagNeedo
AdressNeedo
Drottninggatan 88F
11360 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 88F, Stockholm
Jobbnummer 3679844
Observera att sista ansökningsdag har passerat.