2nd line support

Proffice Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Second line support Larm
ASSA utvecklar lås och integrerade säkerhetssystem för dörrmiljöer. ASSA är Sveriges ledande leverantör av lås- och säkerhetslösningar till såväl proffskunder som konsumentkunder. Våra produkter kännetecknas av kvalitet, säkerhet och design.

ASSA är en del av den Skandinaviska regionen i Divisionen EMEA och ingår i ASSA ABLOY-koncernen som är världsledande inom lås- och dörrlösningar som uppfyller slutanvändarnas krav på trygghet, säkerhet och användarvänlighet. Koncernen har ca 46 000 anställda och en omsättning på drygt 68 miljarder SEK.

Läs mer om verksamheten på www.assa.se [ http://www.assa.se/ ].

Support- och servicetekniker

Som support- och servicetekniker på Affärsenhet ARX kommer du att hantera inkommande ärenden i 2nd line support, men också arbeta hos kund för att hjälpa till med felsökning och driftsättningsstöd i deras passersystem. Ärendena löser du genom teoretiska analyser, fjärruppkoppling, simulering och egna tester. Tjänsten kan även innefatta genomförande av tekniska utbildningar med installatörer, både internt och hos kund.

Vi söker dig som har yrkesvana inom säkerhetsbranschen, där praktisk erfarenhet som servicetekniker/installatör av passersystem/inbrottslarm är meriterande. Du har goda kunskaper inom datorer och nätverk. Erfarenhet/kunskap inom passersystemen ARX, Smartair eller RiTA är meriterande.

Dina personliga kompetenser är avgörande. För att du ska vara framgångsrik i rollen som support- och servicetekniker måste du ha god förmåga att förmedla kunskap till andra, vara kundinriktad och hjälpsam. Arbetet sker i grupp och god samarbetsförmåga krävs för att gemensamt lösa uppsatta mål.

Du har ett starkt eget driv och då arbetet stundtals kan vara stressigt, kräver det självständighet och förmåga att prioritera. Du har god kommunikationsförmåga samt talar och skriver både på svenska och på engelska. Du känner dig bekväm att prata i telefon. Resor inom Sverige ingår som del av arbetet och resor utomlands kan förekomma.

Svensk medborgare och tidigare ostraffad är ett krav p.g.a. av att arbete kan förekomma på säkerhetsklassade objekt.

Som support- och servicetekniker rapporterar du till chefen för Tjänster & Support på

ASSA AB. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vi samarbetar med Randstad i denna rekrytering och frågor besvaras av rekryteringskonsult Jeanette Walters tel.0733434766.

Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 10 mars 2017. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Tjänsten söker du på www [ https://www.proffice.se/hitta-jobb/jobb/Support--och-servicetekniker-till-ASSA-AB-200726509/ ].randstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 201016909
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Walters jeanette.walters@randstad.se

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
3357372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: