2nd line applikationstekniker

InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Vårgårda, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi söker en driven, kundorienterad applikationstekniker som är serviceminded och vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder.

För kunds räkning söker vi nu en applikationstekniker som kommer ge support gällande förfrågningar och incidenter via telefon. I rollen kommer du ge support till kunder, både nationellt men även globalt, därmed kommer du även att samarbeta med andra avdelningar, leverantörer och partners. Det är mycket viktigt att du som kandidat är kundfokuserad samt har mycket god samarbetsförmåga. Kunden arbetar inom mjukvarubranschen mot fordonsindustrin och arbetsplatsen ligger i centrala Göteborg. Kunskap inom Linux/Unix samt SQL krävs.

Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt. Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet av en teknisk supportroll via telefon
God analytisk förmåga
Erfarenhet av dokumenthantering
2 års erfarenhet av support inom Linux/Unix samt SQL

Meriterande
Oracle 10/11
Java

Uppdraget startar i mitten på maj och pågår i 8 månader. Vid intresse, sök tjänsten omgående.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.

Detta uppdrag kräver mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift.

Personlighetsmässigt behöver du förutom att vara analytiskt lagt även vara en stark problemlösare. En person som vill ge kunden bästa möjliga service samtidigt som du är en teamspelare.

InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-04-25

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 588/458
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Proffsit@infocare.se

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
42122
42122 1480

Kontorsadress
F O Petersonsgata 30, 421 22, Västra Frölunda

Jobbnummer
3459370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: