2 Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.

Som biståndshandläggare ska du utreda och fatta beslut om insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SOL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen om riksfärdtjänst. Utredning av bistånd sker utifrån Stockholms stads kartläggnings- och utredningsinstrument. I arbetet ingår även att strukturerat följa upp beviljade insatser.

Inom enheten finns arbetsteam där vissa funktioner har specialiserats. Det är bland annat vårdplanering, inriktning mot socialpsykiatri och missbruk samt uppföljning av insatser på särskilt boende. Som biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du är flexibel och kan tänka dig att arbeta med olika arbetsuppgifter när behov uppstår. Alla medarbetare är delaktiga i att de äldre på Norrmalm får en rättssäker handläggning och en äldreomsorg av god kvalitet.

Vi erbjuder fortlöpande kompetensutveckling, flextid, sommartid samt 1500 kr i friskvårdscheck per år.
Hög trivsel, hjälpsamma kollegor samt tillgängliga chefer bidrar till en god arbetsmiljö på enheten.

Publiceringsdatum
2016-04-13

Arbetsuppgifter
• Utreda, dokumentera och fatta beslut utifrån gällande delegationsordning, lagstiftning, stadens mål, uppdrag och riktlinjer, inom de ekonomiska ramarna.
• Strukturerat följa upp beviljade insatser.
• Att utöva ett aktivt medarbetarskap genom att vara insatt i verksamhetens mål och förväntade resultat, ta ansvar för sina arbetsuppgifter och för att utveckla verksamheten.
• Vara konsumentvägledande inom valfrihetssystemet.
• Samverka och samarbeta med interna och externa aktörer.
• Ansvara för det egna arbetsområdet och vid behov även andra arbetsuppgifter för att bidra till hela verksamheten.
• Delta i utvecklingsarbete.
• Dokumentation i paraplysystemet.
• Fakturahantering i verksamhetssystem Agresso.

Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning

Meriterande:
• Inriktning äldre och funktionshindrade
• Värdegrundsutbildning

Nödvändig kunskap:
• Ekonomisk medvetenhet och sifferförståelse.
• Datakunskaper.
• Omvärldskunskap om andra yrkesgrupper och verksamheter inom området.
• Mycket goda språkkunskaper i svenska, skriftligt som muntligt.

Meriterande kunskap:
• Kunskap om åldersrelaterade sjukdomar
• Gerontologi
• Kunskaper i andra språk, tex finska

Förmågor och färdigheter
Nödvändig kompetens:
• Personlig mognad
• Strukturerad
• Självgående
• Samarbetsförmåga
• Lojal
• Tydlig
• Helhetssyn
• Språklig analytisk förmåga

Nödvändig erfarenhet:
• Myndighetsutövning
• Arbetat med människor, tex inom vården eller serviceyrke.
• IT/datavana från Officepaketet och e-postfunktioner

Meriterande erfarenhet:
• Arbete eller praktik med myndighetsutövning inom äldreomsorg. Förståelse för det naturliga åldrandet och för åldersrelaterade sjukdomar och behov.
• Arbete inom äldreomsorg tex hemtjänst, äldreboende.
• Erfarenhet inom dokumentationshantering.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. 39,50 timmar per vecka. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-15 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-27
Ange följande referens när du ansöker: A41132
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Unosson Weis, Bitr.enhetschef 08-508 09 386 annelie.unosson_weis@stockholm.se
Kristina Gustafsson, Bitr.enhetschef 08-508 09 047 kristina-genet.gustafsson@stockholm.se

Facklig kontakt
Facklig repr nås vi Norrmalms växel 08-50809000

Företag
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
10362 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 13 10362 Stockholm

Jobbnummer
2781168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten: