1st line support till statligt bolag i Karlskrona!

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Mörbylånga, Nybro eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-30

Om tjänsten
Nu söker vi dig som brinner för datorer, IT och service till rollen som 1st line support till vår kund i Karlskrona. Har du jobbat i en liknande roll tidigare och är redo för en ny utmaning så är det kanske dig vi söker. Uppdraget är långvarigt och vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Under uppdragets gång kommer du att bli anställd som konsult via oss på Poolia. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider måndag till fredag och tjänsten är på 100%. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta i kundens lokaler i Karlskrona där du tillsammans med en kollega kommer att hjälpa bolagets medarbetare med diverse IT relaterade problem. Du kommer även att arbeta från kontoret i Malmö vid enstaka tillfällen.

Dina arbetsuppgifter:
• Ta emot felanmälningar och beställningar från bolagets medarbetare.
• Ge first-line support genom att felsöka och lösa problem via telefon, e-post, fjärrsupportverktyg, Jitsi och intranät.
• Se till att IT-utrustningen fungerar korrekt och erbjuda användarinstruktioner.
• Dokumentera och hantera supportärenden, inklusive registrering, felsökning, åtgärder och återrapportering av lösningar.
• Eskalera och informera om störningar samt hänvisa mer komplexa problem till 2nd support.
• Administrera IT-miljöer, inklusive användarkonton, e-postkonton, behörigheter och utskriftsköer.
• Ge support och vägledning vid beställningar, felanmälningar och handhavandefrågor.
• Erbjuda support avseende hård- och mjukvara samt instruera användare i användningen av olika program.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som 1st line support behöver du vara serviceminded och ha ett stort intresse för IT. Du behöver också vara självgående i rollen men samtidigt ha en god samarbetsförmåga då du ständigt har kontakt med olika personer ifrån bolagets alla delar. Du bör vara pedagogisk i ditt sätt att förklara på och inge ett förtroende för dem du hjälper. Vi ser också att du är noggrann i ditt arbete och att du både är driven samt brinner för det du gör.

För att vara aktuell för rollen krävs det att du:
• Talar och skriver svenska flytande
• Har kunskaper om klientoperativsystem och Officeapplikationer
• Har erfarenhet av Windows 10, Windows server, Office, Nätverk
• Har en utbildning från minst gymnasiet eller likvärdigt
• Har minst 6 månaders erfarenhet av en likande roll sedan tidigare
• Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
• Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Nilex).

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av Active Directory och Exchange
• Grundläggande kunskap om ITIL

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70557".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Malmö AB

Kontakt
Petra Öhman
petra.ohman@poolia.se
+46 72 362 93 60

Jobbnummer
8431435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: