1st line support för butiksdatasystem

Visma EssCom AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line support för butiksdatasystem" (publicerad 2018-08-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma EssCom AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2016 uppgick nettoomsättningen till 7.855 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.

Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 samt OHSAS 18001.

Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker en ny medarbetare.

Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.

Tidigare erfarenhet av arbete i kundsupport är meriterande men ej krav. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.

I tjänsten kan kvällsarbetstider samt eventuellt även helgarbete ingå.

Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:

Erfarenhet av arbete med kundsupport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
FInska i tal och skrift
Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma. Omfattning: heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Tjänsten är en visstidsanställning och löper till 2017-12-31

Sista ansökningsdag är den 30 juni 2017.

För frågor kring tjänsten, kontakta Incident Manager Jeanette Nyland: jeanette.nyland@visma.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid temporärt 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-06-11

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Nyland jeanette.nyland@visma.com +46 101412220, +46 1011412220

Företag
Visma EssCom AB

Adress
Visma EssCom AB
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma

Kontorsadress
Gårdsfogdevägen 5

Jobbnummer
3549179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma EssCom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma EssCom AB: