1:e Socialsekreterare, Biståndsenheten

Ale kommun, Biståndsenheten / Övriga jobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Biståndsenheten i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 300 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

Vi är 2 400 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Biståndsenheten i Ale rekryterar en 1:e socialsekreterare. Enheten ansvarar för myndighetsutövning enligt SoL och LSS avseende barn, unga, vuxna och äldre med fysisk, neuropsykiatrisk och/eller psykisk funktionsnedsättning.

Enheten består av 11 engagerade handläggare fördelade på två grupper med olika inriktning. Biståndsenheten är en flexibel arbetsplats där du som medarbetare har stor chans att påverka dina arbetsvillkor. Vi bedriver utvecklingsarbete inom olika områden och din insats som 1:e socialsekreterare är mycket viktig. Du erbjuds kompetensutveckling, internt nätverk och extern processhandledning tillsammans med övriga 1:e socialsekreterare inom IFO. Din arbetsplats kommer att vara belägen i centrala Älvängen, nära pendeltåg och E45:an.


Publiceringsdatum
2018-10-29

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av metodhandledning avseende utredningsarbete enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt utifrån övrig gällande lagstiftning, rättspraxis och vägledning. Som 1:e socialsekreterare ansvarar du för den dagliga arbetsledningen och stödet som handläggarna behöver. Du arbetar med omvärldsbevakning, tar fram och följer statistik, utbildar på enheten samt introducerar nyanställda. Att främja god samverkan med externa och interna verksamheter är en viktig del i arbetet liksom att aktivt arbeta med verksamhetsutveckling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom/likvärdig utbildning.

Vi ser gärna att du är en person som:

• Har gedigen erfarenhet av myndighetsutövning avseende aktuella målgrupper och är väl förtrogen med gällande lagstiftning.
• Har lätt för att skapa kontakter och professionella relationer.
• Är prestigelös och ser lösningar.
• Gillar att samarbeta men också att arbeta självständigt.
• Är bra på att dela med dig av dina erfarenheter och lär av andras.
• Har god analytisk och kommunikativ förmåga och kan skapa engagemang.
• Är strukturerad och kan behålla fokus trots omgivningens olika krav.
• Har god förmåga att prioritera och kan fatta beslut när det behövs.
• Har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
• Gillar utveckling!

Mycket goda kunskaper om verksamhetssystemet Treserva samt SAMSA är ett krav.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Ett löpande arbete med urval samt intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-23
Ange följande referens när du ansöker: A823866
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martina Berisson martina.berisson@ale.se 0303-70 34 21

Företag
Ale kommun, Biståndsenheten

Adress
Ale kommun, Biståndsenheten
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
4428902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Biståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Biståndsenheten: