1 tjänst Familjehemssekreterare och 1 tjänst Vårdsamordnare

Ängelholms kommun, Stöd och behandlingsenheten / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Stöd och behandlingsenheten i Ängelholm

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne.

Ängelholms kommun befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede och från och med den 1 januari 2015 har vi en helt ny organisation - Sveriges första utvecklings- och serviceorganisation inom den kommunala sektorn. I den är medborgarnas behov utgångspunkten och i den pågår ett ständigt förbättringsarbete av den kommunala servicen. Strukturen bygger på tre huvuduppdrag och servicestöd. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se

Vi är en rökfri kommun.

Publiceringsdatum
2016-07-26

Arbetsuppgifter
Familjehemsgruppen består i dag av fyra medarbetare, tre familjehemssekreterare och en vårdsamordnare. Gruppen ska nu utökas med en familjehemssekreterare.

Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra aktörer, vill förbättra och utveckla vårt arbete till gagn för de barn, föräldrar, familjehem och den enskilde vi möter.

Familjehemssekreterarens uppdrag är att rekrytera, utreda, stödja och handleda familjehem och jourfamiljehem. Kontaktfamiljer och kontaktpersoner rekryteras och utreds även av oss. Arbetet kräver ett nära samarbete med Myndighetsenhetens och Integrationsenhetens socialsekreterare och barnsekreterare. Socialsekreterare har vårdansvaret för den placerade och följer upp insatsen med fokus på den unge.
Vårdsamordnarens uppdrag är att arbeta fram rätt insatser för den enskilde eller familjen. Vårdsamordnaren arbetar nära utredande socialsekreterare i ärenden gällande barn, unga och vuxna. Funktionen verkar som stöd åt utredande socialsekreterare, ha spjutspetskompetens kring upphandlad vård och samordna insatser.

Kvalifikationer
Familjehemssekreterare: Du är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet som familjehemssekreterare. Du har flera års erfarenhet av handläggning av barnavårdsärenden inom socialtjänsten eller arbete med familjehemsplacerade barn. Du har vana vid att arbeta med BBIC, Kälvesten och Procapita.
Arbetet ställer stora krav på att du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga. Du kan strukturera ditt arbete och vara tydlig i din kommunikation. Du ska ha god språklig och analytisk förmåga.
Fördjupningsutbildningar samt handledarutbildning inom området är meriterande. Du samarbetar gärna, har en god organisatorisk förmåga och lätt för dokumentation och juridik. Arbete utanför kontorstid förekommer.

Vårdsamordnare: Du är socionom med flera års erfarenhet av socialtjänstens olika områden, både av de lagstyrda myndighetsdelarna och av öppenvård. .
Som person bör du kunna skapa goda relationer som bygger på ömsesidigt förtroende och pålitlighet. Du behöver också kunna planera, driva dig själv och arbeta självständigt. Du deltar aktivt i förändringsprocesser och arbetar lösningsfokuserat. Du ska ha mycket god planeringsförmåga samt vara noggrann. Du ska också vara lyhörd för nya idéer och arbetssätt. Du är strukturerad vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du ska ha ett starkt intresse för att arbeta med människor och ha individen i centrum. Du ska kunna göra objektiva bedömningar utifrån individens behov och i enlighet med nämndens mål.
Körkort krävs

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Vi tillämpar årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-04
Ange följande referens när du ansöker: A596513
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Tingsek, bitr, Enhetschef stina.tingsek@engelholm.se
Tove Högberg, Enhetschef 0431-46 95 20 tove.hogberg@engelholm.se
Aida Hamzic, Familjehemssekreterare 0431-46 95 38 aida.hamzic@engelholm.se
Ann-Charlotte Wilhelmsson, Vårdsamordnare 0431-46 95 44 ann-charlotte.wilhelmsson@engelholm.se

Facklig kontakt
Håkan Af Uhr, Akademikerförbundet SSR 0431-87000
Marina Karlsson, Vision marina.karlsson@engelholm.se

Företag
Ängelholms kommun, Stöd och behandlingsenheten

Adress
Ängelholms kommun, Stöd och behandlingsenheten
Ängelholm
26280 Ängelholm

Kontorsadress
26280 Ängelholm

Jobbnummer
2967042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Stöd och behandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Stöd och behandlingsenheten: